Ett handslag är ett handslag
Tord Sandberg är regional manager i Norden. Sedan 2019 har han byggt upp ett team bestående av två säljare i Sverige och en säljare i danmark. Flera rekryteringar är på gång - både i Finland och Norge.
– Gensvaret vi har fått i Danmark och Sverige är helt fantastiskt. Vi har haft tvåsiffrig tillväxt varje år sedan starten 2019, säger Tord Sandberg. Sedan tillägger han:
– Vi har ett otroligt team. Tillsammans har vi 80 års erfarenhet av tryckluft.
Han berättar varför han tycker att ELGi är unika. De tillverkar alla sina kompressorer själva och är extremt teknikorienterade. Tord Sandberg tror också att de kan hålla en hög standard på grund av att de har eget gjuteri och äger tekniken själv.
– Det är bara positivt att man tillverkar allting inhouse, säger Tord Sandberg.
Han berättar att det inte finns någon konkurrens mellan direktsäljande team och partners. ELGi själva säljer nämligen aldrig direkt till slutkund,
– Ett vinnande koncept, förklarar Tord. Sedan säger han:
–Vi är marknadsledande när det gäller energieffektivitet och vi erbjuder kunder den lägsta totala kostnaden över tio år. Vi ligger helt enkelt i framkant.
I år har ELGi fokus på att visa upp sig själva och sina två nyheter.
Det ena är AB-serien som innebär vatteninsprutade oljefria kompressorer. På mässan lanseras 11 till 22 kilowatt.
Den andra nyheten är en industrikolv på 2 till 11 kilowatt.
– Vi fortsätter att bredda vårt utbud, säger Tord Sandberg.
Vad är hemligheten bakom att göra bra affärer?
– Vi på ELGi jobbar enkelt och rakt. Vår partners har stor frihet. Vi jobbar mycket med ömsesidigt förtroende. Vi kör alltid all in och litar man på varandra så gör man bra affärer.
Han tillägger:
– Ett handslag är ett handslag. Det kan våra kunder lita på.