23948sdkhjf

Energibolag väljer support på distans

XMReality har tecknat avtal med flera svenska energibolag och kommuner för användning av XMReality Remote Guidance. Det främst användningsområdet är teknisk support direkt till slutkund.

Bland kunderna finns nu Tekniska Verken i Linköping, Tekniska Verken i Kiruna, Borås Energi och Växjö Energi. 

Främst är det teknisk support via remote support-samtal som ersätter fysiska besök.
En annan kund är Motala Kommun och de använder XMReality för teknisk support inom olika affärsområden.

Vi ser att XMReality har hjälpt oss inom flera områden där vi tidigare haft svårt att ge support via telefon. Vi har blivit tvungna att skicka ut en servicetekniker för att ge support på plats, vilket är både mycket kostsamt och dessutom får den som är i behov av hjälp vänta längre på support. Vi ser även att vi kan ha hjälp av appen i flera delar av vår kommunala verksamhet som exempelvis vår tekniska serviceförvaltning, men även inom vår omsorgsverksamhet, säger Pia Sandström, digitaliseringsledare på Motala kommunkontor, i en kommentar.

Andreas Jonsson, CSO på XMReality, säger i en kommentar: 

Det är fantastiskt att få vara en del av dessa digitaliseringsaktiviteter inom flera företag och kommuner över hela landet. XMReality kan inte bara hjälpa till att sänka kostnaderna utan vi ser också till att människor kan få snabb support om utrustningen de har hemma, som ägs av det lokala energibolaget, inte fungerar. 

Han tillägger:

De initiala ordervolymerna är inte signifikanta, men de signalerar ett genombrott i detta segment och vår ambition är att öka etableringen ytterligare."

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094