Vattenfalls kunder har blivit nöjdare
Svenskt Kvalitetsindex mäter och analyserar varje år kundnöjdheten bland privat- och företagskunder i elhandels-, elnäts- och fjärrvärmeföretag.
Bland elnätskunderna har Vattenfall Eldistributon klättrat inom kategorin företagsmarknad. De har gjort en resa från under genomsnittet till näst bäst på elmarknaden.
- Vi är mycket glada för den positiva utvecklingen och med att våra företagskunder rankar oss högt. Det sporrar oss att fortsätta vårt arbete med att förbättra kundupplevelsen och satsa ännu mer på att alla våra kunder ska vara nöjda, säger Catarina Grenemark, Chef Kundrelationer Företag i en kommentar.
Hon fortsätter:
- Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla oss och vår verksamhet för att kunna möta våra kunders behov och använder då bland annat kundinsikter från egna och andras undersökningar. Vilka insatser som är viktigast att prioritera beror på kundsegment men bra kommunikation och samarbete är en nyckel för all kundnöjdhet.