Nytt system för prediktivt underhåll
Sigma Technology är grundare av ett stort Content Management-system. Nu har de skapat ORIGO Aftermaster för att hjälpa industrier och de problem de stöter på när det gäller informationshantering. Informationssystemet ska hjälpa industrier att förutspå kommande utfall inom industrin.
- Vi ser att komplexa industrier som hanterar stora mängder av information kan ha stor nytta av vår tjänst, berättar Johnny Fägersten, vd, på Sigma Technology Origo, för UochD.
Tjänsten är en molnlösning och SAAS-lösning där produkten ligger i molnet. Kunderna köper produkten som en tjänst. I molnet samlas information från flera källor. I tjänsten kan exempelvis serviceteknikern hitta all data som är intressant ur ett service- och underhållsperspektiv från hela världen.
- Vi ser att komplexa industrier som hanterar stora mängder av information kan ha stor nytta av vår tjänst, berättar Johnny Fägersten.
I molnet finns information som meta-data som kan ta beslut, 3-d bilder på olika komponenter, artikelnummer och hur lång tid en åtgärd kan ta att genomföra.
- Under de senare åren har trenden att förbättra kundupplevelsen och stärka produktvärdet ökat. Utbrottet av COVID-19 intensifierade digitaliseringen och tvingade företagen att investera mer än någonsin i förbättringen av kundupplevelse och de digitala plattformarna de använder i grunden, säger Johnny Fägersten.