23948sdkhjf

Svar på reservdelsbrist

Det kan vara svårt för industrier att få tag i reservdelar till sina äldre maskiner. Garanterad reparation är ett alternativ för att säkerställa driften istället för att bygga om eller köpa nya maskiner. 

Mats Ahrling på Komponentservice på Jernbro förklarar konceptet:

– Garanterad reparation är ett avtal som passar företag som har produkter som är svåra att få reparerade och som det kanske inte alltid finns reservdelar till. Företaget kanske bara ska köra några år till med en äldre maskin. Men vill ändå se till att den håller sig i drift fram tills det är bra läge att investera i en ny.

– En annan viktig aspekt, är att testköra elektronik- eller elmotordelen på ett bra sätt. För vi vill såklart kvalitetssäkra vår reparation innan delarna skickas till kunden. Det vi gör då, är att vi bygger vi upp en testbänk för respektive elektronik- och elmotordel.

Stora Enso Paper, Nymölla Mill, har i vår valt att förlänga sitt avtal med Komponentservice på Jernbro Industrial Services med ytterligare 2 år. Avtalet gäller Garanterad reparation för servodrivdon och servomotorer.

– Vi har varit nöjda med den service vi har fått hittills och ser förlängningen som ett bra alternativ till att investera i nya maskiner i närtid, säger Jan Petersson på Stora Enso Paper, Nymölla Mill.

Genom avtalet garanterar Jernbro att de har tillgång till en stor mängd kritiska produkter hemma, själva reparationerna och testmöjligheterna, men tar även ansvar för kompetenssäkring på aktuella produkter. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11