23948sdkhjf

Erbjuder hjälp i omstarten

För att stödja kunders omstart av sina verksamheter erbjuder nu kraft- och automationsteknikföretaget ABB ett stödpaket för att hjälpa till i omstarten av produktionslinor.

- I takt med att tillverkning och produktion börjar varva upp vill vi säkerställa att omstarten sker så smidigt och effektivt som möjligt. Utöver virtuell utbildning, fältservice och reservdelar kan vi också hjälpa kunderna att övervaka, felsöka och optimera hela robotflottor på distans via ABB ability connected services. Våra digitala lösningar och verktyg kan hjälpa till att säkerställa maximal prestanda och undvika oförutsedda avbrott under den här kritiska perioden för världsekonomin, säger Sami Atiya, chef för ABBs affärsområde Robotics & discrete automation.  

Det är ABBs verksamhet Robotics & discrete automation som har lanserat ett speciellt paket av digitala lösningar såväl som virtuellt stöd och fältservice-support för att hjälpa verksamheter starta upp sina produktionslinor som kan ha varit stillastående i veckor eller månader under Covid-19 pandemin.

Utöver att hjälpa kunder att felsöka och åtgärda problem kopplade till robotar och verksamheter som stått still inkluderar erbjudandet flera digitala verktyg från ABB för att hjälpa kunderna att optimera processer och vara mer proaktiva i underhållsaktiviteter, vilket bidrar till minskade kostnader inom både underhåll och produktion.

Företaget stödjer också sina kunder med virtuell konsultering och granskning för att hjälpa till att identifiera problem samt support och leverans av reservdelar för att säkerställa att kunder har korrekt del i lager för en snabb och effektiv omstart av produktionen och för att minimera riskerna kopplade till omstartsprocessen. Alternativt kan gamla robotkontroller och manipulatorer uppgraderas för att förlänga livslängden hos installerade robotar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125