ID-skyddstjänster på retailmarknaden
Eyeonid Group har tecknat ett kommersiellt samarbetsavtal med en paneuropeisk retailkedja avseende framtida försäljning och paketering av tjänster.
Eyeonid erbjuder en tekniskt komplex och avancerad plattform gällande proaktiva ID-skyddstjänster. Bolagets tjänst bevakar och larmar kunder när känslig, privat och företags digitala information, som exempelvis inloggningsuppgifter, kreditkortsnummer och personnummer, konstateras på obehöriga platser på internet, varpå kunden kan agera och skydda sig.
– Samarbetet med vår partner har gjort att Eyeonid tagit ytterligare ett stort steg i utvecklingen av vår infrastruktur, plattform och erbjudande men även tagit steget in i retailmarknaden. I praktiken innebär samarbetet att Eyeonid etablerar sig som en enabler för alla delar i distributionskedjan av vår proaktiva ID-skyddstjänst. Vi har sedan tidigare branschens förmodligen mest flexibla lösning genom access till vår konfigurerbara tjänst genom molnet eller via API. Nu lägger vi till integration med olika tredjepartslösningar som ytterligare ökar flexibiliteten och som möter olika verksamhets, it- och affärskrav. Jag är väldigt stolt över det engagemang och jobb som lagts ner av partnerna, säger Patrik Ugander, vd på Eyeonid.
Retailkedjan har egna varuhus såväl som online-baserad försäljning i ett flertal länder och säljer årligen stora mängder internetuppkopplade produkter och tjänster både i butik och online.
Parterna har sedan i somras samverkat för att se över marknadsförutsättningar för retailkedjan och att inom ramen för sin verksamhet utveckla tjänster inom ID monitorering. Genom detta avtal har parterna nu etablerat kommersiella villkor för framtida affärsutveckling inom ID-säkerhet både för att kunna erbjuda sina kunder ett starkare ID-skydd och en ökad trygghet kring sitt internetanvändande.
Eyeonids tjänst kommer erbjudas på flera sätt, dels inkluderas och bundlas vid försäljning av internetuppkopplade produkter och tjänster, dels säljas som separat förbetald tjänst, dels inkluderas vid försäljning av andra serviceerbjudanden samt mot medlemmar i kundlojalitetsprogram.
Utöver detta kommer utvalda konsumentmålgrupper även få tillgång till Eyeonids tjänster och lösningar separat genom ett så kallat Try & Buy-erbjudande.
Avtalstiden är 36 månader med automatisk förlängning om ett år i taget.