Lyfter underhåll till en ny nivå
Förlängd livslängd är målet för Electrolux Professional. Med ett eget koncept finns de med under hela produktens livscykel.
– Vi vill inte komma in i bilden först när något händer med produkten. Vi är en part under hela resans gång och gör allt för att kunden ska få en så bra upplevelse av produkten som möjligt. De ska kunna fokusera på sin kärnverksamhet och få en enklare vardag, säger Stefan Linnér, Customer Care Manager på Electrolux Professional.
Konceptet heter Essentia och togs fram av Electrolux Professionals för ett par år sedan. Ett exempel på område där konceptet är extra framgångsrikt är värmepumpsteknik. Företagets ambition är att deras produkter ska vara de mest energisnåla och ha de lägsta livscykelkostnaderna.
– Värmepumpsteknik ger inte bara besparingar i form av energi, utan de håller även längre om de underhålls kontinuerligt, säger Stefan Linnér.
Lars Erik Eriksson, VD på Marklunds Service håller med om att bra service och kontinuerligt underhåll lönar sig. Marklunds Service har bland annat skött servicen av en av Electrolux nu 35 år gamla värmepumpstorktumlare.
– Även om produkterna i sig alltid har hållit en otroligt hög kvalitet krävs det underhåll på maskiner för att de ska klara sig länge. Maskinen i Östersund må se omodern ut, men den fungerar lika bra som de nyare modellerna, berättar Lars Erik Eriksson.