23948sdkhjf

Dubblad försäljning och ökad kundnöjdhet med IoT

Över 10 000 automatiska arbetsordrar, triggade av IoT-data, optimerar Anticimex service.

Anticimex tekniker använder mobila enheter, vilket gör det möjligt för dem att vara ute i fält under längre perioder utan att behöva åka tillbaka till kontoret för rapportering.

Sedan ett år tillbaka tillverkar Anticimex de högteknologiska, digitala fällorna Anticimex SMART, med full IoT-integrering. Det innebär att teknikerna inte längre behöver åka ut på rutininspektion av fällor ute I fält för att se om de aktiverats eller ej. Med 75 000 uppkopplade enheter över hela världen och IoT-data fullt integrerat i IFS Applications har Anticimex kunnat kapitalisera på en exponentiell effektivitetshöjning samtidigt som personalen kan analysera data på ett helt nytt sätt.

Efter ett års användning kan fördelarna summeras på följande sätt:

Ökad försäljning med 100 procent. Automatiskt insamlad IoT-data tillsammans med data från servicepersonalen används i säljcase och har resulterat i en rejäl försäljningsökning.

Rejält ökad kundnöjdhet. Nyckeltalet för kundnöjdhet, Net Promoter Score (NPS), har nått den exceptionellt höga nivån 61 (av 100). Anticimex ser förbättringen som ett resultat av att kunna hjälpa kunderna snabbare och att ha en ständig övervakning av batterinivåer i fällorna. Genom att analysera mönster och hur ofta fällor måste laddas kan Anticimex avgöra vilka batterier som behöver ersättas istället för att laddas. Det sparar pengar för Anticimex och ökar kundnöjdheten eftersom fällorna håller längre mellan laddningarna.

Ökad effektivitet med närmare 10 000 automatiserade arbetsordrar. Varje arbetsorder skickar ut servicepersonal för att byta batterier eller tömma uppkopplade fällor, arbetsordern informerar även servicepersonalen om den mest effektiva färdvägen baserat på plats och besökspunkter. Med över 50 000 automatiska mailnotifieringar har företaget minskat tiden det tar att kola fällornas status markant samtidigt som reaktionstiden mot kund förkortats.

Finland är den första marknaden där Anticimex integrerat IoT-data från fällor i sitt ERP-system IFS Applications. Data matas in i systemet genom IFS IoT Business Connector.

- Vi ser tydliga fördelar i att använda IoT för att kunna erbjuda en effektivare skadedjurskontroll, fantastisk kundservice och samtidigt spara både tid och pengar. Det här är en verklig digital transformation för Anticimex, Jussi Ylinen, Managing Director på Anticimex i Finland.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08