Väljer IFS för att förbättra serviceteknikernas effektivitet
Eltel Norge inledde 2017 ett förändringsarbete för mobilt arbete, för att optimera sin serviceverksamhet i Norge.
-Projektet inleddes för att lyfta Eltel till nästa nivå och säkra vår position som tjänsteleverantören nummer 1 i Norge, säger Thor-Egel Bråthen, VD för Eltel Norway.
Eltel har nu valt IFS Field Service Management, där optimering av planering och schemaläggning ingår.
-IFS Field Service Management kommer att ge våra tekniker det verktyg de behöver för att optimera vårt sätt att arbeta, engagera sig i kontinuerlig förbättring och underlätta samspelet med alla kunder, fortsätter Thor-Egel Bråthen.
IFS Field Service Management kommer att användas av över 500 fälttekniker och 30 anställda backoffice.
Eltel är en nordeuropeisk leverantör av tekniska tjänster för kritiska infrastrukturnätverk, med verksamhet i Norden, Polen och Tyskland. Eltels tjänster, spänner från underhåll och uppgradering till projektleveranser. Eltel har cirka 8 000 anställda och omsatte 1,7 miljarder euro 2017.