Trygg reservdelsförsörjning allt viktigare för AP&T:s kunder
Global webbshop öppen dygnet runt är nästa steg för företaget med i dag stark lokal reservdelsförsörjning.
– Oavsett var i världen våra kunder befinner sig ska de alltid ha tillgång till rätt delar, säger han enligt ett pressmeddelande.
Just nu undersöker AP&T hur man kan utveckla erbjudandet ytterligare för att öka maskintillgänglighet och förebygga oplanerade stillestånd.
Företaget har etablerat en reservdelsförsörjning som de understryker har stark lokal och regional närvaro.
Basen är AP&T:s tre reservdelslager i Europa, Asien och Nordamerika.
I flera av fallen upprättas också ett lager av de mest frekventa slitagedelarna på plats hos respektive kund eller hos närmast belägna AP&T servicekontor.
– Nästa steg är att bygga upp en global webbshop där våra kunder kan beställa reservdelar 24/7, det vill säga dygnet runt. Parallellt utvecklar vi uppkopplade tjänster som gör det möjligt för kunderna att övervaka hur produktionsutrustningen mår och mäta slitaget på ingående komponenter. Genom att ha full kontroll över maskinernas status kan underhållet detaljplaneras och delar beställas i tid för att minimera avbrott och undvika produktionsbortfall, säger Magnus Svenningsson.