Stärker organisationen inom eftermarknad
AP&T anställer fler servicetekniker och utökar den tekniska supporten.
– Att de produktionslösningar vi levererar presterar på topp och fungerar bekymmersfritt under hela livslängden är oerhört viktigt för att våra kunder ska kunna bedriva en uthålligt lönsam verksamhet. Därför förstärker vi nu vårt eftermarknadserbjudande globalt, säger Magnus Svenningsson, som är chef för eftermarknadstjänster på företaget, enligt ett pressmeddelande.
Ett område som är i fokus är det företaget kallar Fast Failure Recovery. Det omfattar bland annat global teknisk kundsupport 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan, tillgång till driftskritiska reservdelar och lokal hjälp av servicetekniker.
– Ett oplanerat stillestånd kan resultera i ett kostsamt produktionsbortfall för den kund som drabbas och ska självklart avhjälpas så snabbt som möjligt. För att med kort varsel kunna lösa eventuella problem som kräver närvaro på plats hos kund utökar vi nu vår organisation med fler erfarna servicetekniker, säger Magnus Svenningsson enligt pressmeddelandet.
AP&T tillverkar produktionssystem, automation, pressar och verktyg till företag som producerar formade metalldetaljer.
Företaget finns representerat med försäljning i Europa, Asien, Nordamerika och Sydamerika.