Val för bättre fältservice
Innofactor har fått förtroendet att skapa en ny och innovativ lösning för fältservice och mobila arbetsorders för Signode Industrial Group i Sverige genom Microsoft Dynamics 365 för Field Service.
Målet är att skapa ett effektivt mobilt stöd i vardagen som ger både säljare och servicetekniker/-eftermarknad en bättre och mer sammanhängande kundbild. Field Service är en del i deras Dynamics 365 CRM strategi där syftet är att kunna strukturera och minska tidsspillet både för den anställde och sina kunder.
- Valet av Field Service var enkel då lösningen hade alla komponenter och den enkelhet vi sökte. Med integrationen till CRM ger det oss en bra översiktsbild för att bli ännu bättre i vår leverans till våra kunder, säger Göran Johansson, Projektledare och ansvarig verksamhetsutveckling IT.
- Field Service är ett modernt och effektivt verktyg som tydliggör arbetsprocesser och möjliggör effektivisering och kvalitetssäkring av arbetet och skapar nöjdare kunder, säger Robert Erlandsson, Sverigechef på Innofactor.