23948sdkhjf

10 år av bekräftade kundbesparingar

Kunder bekräftar besparingar på mer än 4 miljarder kronor under 2013 och mer än 27 miljarder kronor sedan SKFs Documented Solutions Program inleddes.
SKF lanserade för tio år sedan ett program för att kvantitativt påvisa värdet som bolagets lösningar ger kunderna. SKF samlar in och överför informationen om en kunds inbyggnad till DSP-systemet. Därmed kan man ge kunden ett lönsamhetsmått som förutsäger de sammanlagda uppskattade besparingarna som kan uppnås genom att använda företagets lösningar. Senare bekräftar kunden denna siffra när man verkligen har uppnått de förutsagda besparingarna.

Vartan Vartanian, chef för SKF Industrial Market, Regional Sales and Service, säger i ett pressmeddelande:

- DSP gör att våra kunder kan se helheten. De får se det sammanlagda värdet en produkt eller tjänst kan tillföra deras verksamhet, i stället för att man bara tittar på initialkostnaden för att anskaffa lösningen.

Besparingarna uppstår på olika sätt, till exempel genom att använda lösningar som håller längre, är energieffektivare eller minimerar maskinernas driftstopp. Genom DSP har kunderna bekräftat att SKF hjälpt dem att spara mer än 4 miljarder kronor under 2013.

En av dessa kunder, ArcelorMittal, bekräftar besparingar på 17,7 miljoner kronor för förra året. SKF hade använt DSP för att visa det multinationella stålföretaget att de kunde uppnå avsevärda besparingar genom rekonditionering av kasserade lager samt påtagligt minska driftstoppen genom att hålla lager för utbyte i förråd. Genom att sänka kostnaderna för underhåll och nya lager, samt förbättra utrustningens driftsäkerhet, uppnåddes en avkastning på investeringarna på mer än 1500 %.

De bekräftade besparingarna från SKFs kunder sedan DSP inleddes uppgår sammanlagt till mer än 27 miljarder kronor.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078