23948sdkhjf

Hjälper underhållsarbetare på distans

Endress+Hauser har lanserat en visuell support för att hjälpa underhållspersonal på distans.

Företaget har jobbat med digitalisering under många år – för produkter och tjänster, i interaktion med kunder, samt interna och externa samarbeten. Under den pågående coronapandemin har det tydligt visat sig hur viktigt det är med kraftfulla digitala plattformar för både kunder och företag.

- Vi kan övervinna det fysiska avståndet som vi tvingas hålla på grund av coronaviruset genom digital och känslomässig närhet, menar Matthias Altendorf, vd för Endress+Hauser-koncernen.

Nu har de integrerat Visual support i sitt utbud av servicetjänster och ger därmed sina kunder åtkomst till ingående kunskap om teknik och produkter, inklusive garanterad möjlighet att ställa frågor till och få svar från teknikexperter ur Endress+Hausers globala nätverk.

Med den här tekniken för support på distans går det att få audiovisuell support vid diagnostisering och felsökning, driftsättning och vanliga underhållsarbeten för fältenheter. Med hjälp av videoöverföring i realtid och skärmdelning kan Endress+Hausers tekniska supportteam jobba nästan som om de vore på plats. Därmed kan de bistå kunderna i servicearbeten på ett tillförlitligt och flexibelt sätt via fjärråtkomst.

Under en tioveckorsperiod har tjänsten varit kostnadsfri för alla kunder. På den tiden har mer än 250 Visual support-sessioner ägt rum världen över.

- Kunderna har gett oss mängder av positiv feedback. De är positivt inställda till den här nya typen av support och har upplevt hur Visual support kan spara både tid och pengar, menar Franck Perrin som leder Endress+Hauser-koncernens serviceföretag.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095