23948sdkhjf

De väljer IFS fältservicelösning

Munters satsar på IFS fältservicelösning när de nu ska skapa ett globalt enhetligt system för att stödja kundernas behov i 25 länder.

Munters, det svenska, globalt verksamma bolaget inom klimat- och luftbehandlingslösningar, använder sedan 20 år tillbaka IFS Applications som ERP-plattform. Nu bygger de på med den svenska affärssystemutvecklarens fältservicelösning.

– Vi letade efter en partner som kunde hjälpa oss att harmonisera och optimera våra globala affärsprocesser. Vår önskelista var att få till ett verktyg för förstklassig kundservice och en lösning som kunde ge våra servicetekniker rätt information och verktyg. Vi övertygade om att IFS kan erbjuda den bästa kompetensen och lösningen som hjälper oss att öka vår operativa effektivitet med optimal fältstyrning och planeringsmöjligheter, säger Sebastien Leichtnam, koncern VP i Munters.

Eftersom Munters redan har IFS Applications kommer det att gå snabbt att koppla på fältservicelösningen.

Moderna fältservicelösningar, som förkortas FSM, som står för Field Service Management, förändras raskt nu med alla nya, disruptiva teknologier. Augmented Reality, molntjänster, GPS-system för att optimera fältservicepersonalens rutter och system som kan skräddarsys efter kundernas behov är några av förändringarna. Serviceintensiva företag kan tjäna mycket på att skaffa sig ett modernt FSM-system.

IFS har nyligen släppt version 6 av sin FSM-mjukvara, med ett responsivt användargränssnitt som anpassar visningen efter vilken enhet kunden använder, med en högre prestanda och nya funktioner. 

Munters har varit verksamt sedan 1955 och har med innovativ teknik skapat hållbara klimat- och luftbehandlingslösningar inom ett brett spektrum av industrier. Bolaget är verksamt över hela världen, med tillverkning, försäljning och service i mer än 30 länder.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062