Får topplacering i rapport
Denna gång är det i Forrester Researchs rapport ”Forrester Wave: Enterprise Service Management, Q3 2018”.
Enterprise Service Management, ESM, kan enklast beskrivas som en mjukvarulösning bestående av en integrerad programsvit som används för att samla, hantera och analysera affärskritiska data som påverkar företagets operativa verksamhet.
I rapporten lyfts företags arbetsflöde, maskininlärningskompetens och låg kod-plattformar fram som extra viktiga på marknaden för ESM-lösningar. ServiceNow får högsta ranking i kategorin Current Offering.
-ServiceNow hjälper kunder att uppnå starkare affärsresultat och ge anställda bättre upplevelser, med omfattande kompetens inom service management stöttad av Now-plattformen, säger Farrell Hough, general manager för ITSM-, ITBM- och ITAM-produkter på ServiceNow.
Han fortsätter:
-Jag tror att vår ledande placering i Forrester-rapporten baseras på ServiceNows lösningar som driver digital transformation och som automatiserar den moderna arbetsplatsen.
U&D skrev om ServiceNow i nr 5-2017.