Serviceportal får ny utformning och nya funktioner.
Med ett personligt myFestool-konto kan kunderna enkelt registrera sina nya Festool-verktyg för att på så sätt alltid ha översikt över sina verktyg och garantitider. Om verktyget behöver repareras är det dessutom enkelt att dygnet runt beställa reparationsärenden online via serviceportalen.
Medan verktyget hämtas har Festool redan börjat planera kapaciteten för analys och reparation. Normalt är verktyget bara på verkstaden i max 48 timmar för reparation och kontroll innan det återlämnas, med sex månaders garanti. Under reparationen får kunden regelbundet statusmeddelanden så att man vet hur reparationen går framåt.
På verkstaden sker kontroll av verktygets totala skick, reparation och justering på verkstadsnivå, elsäkerhetskontroll och funktionskontroll efter reparationen och endast originalreservdelar används.
När man köper ett nytt Festool-verktyg ingår SERVICE all-inclusive som ett servicepaket med bland annat 3 års garanti. Inom denna tid gäller fri reparationsservice, inklusive slitagedelar. Dessutom ingår 3 års stöldförsäkring för varje verktyg, och Festool lovar att hålla alla reservdelar tillgängliga i minst 10 år.
Man behöver inte köpa till dessa serviceförmåner separat – de ingår i priset för verktyget. Det enda man behöver göra för att kunna utnyttja förmånerna är att registrera verktyget inom 30 dagar efter inköpsdatumet.
Artikeln är en del av vårt tema om Produktnyheter.