23948sdkhjf

Omorganiserar för att möta efterfrågan

I takt med ökad försäljning och större volymer på lagret har Mekom under en tid sett behovet att förstärka personalresurserna. Därför anställer man nu personal för att säkerställa fortsatt hög service och leveranssäkerhet.

Mekom är verksamma på industrisidan och hjälper maskinkonstruktörer, produktionstekniker, underhållsingenjörer och inköpare, i enmansbolag till stora koncerner, att hitta de rätta lösningarna och produkterna. 

Det är främst roller kring lager och säljorganisation som omorganisationen skett, samt en nyanställning. Och de nya resurserna behövs verkligen, uppger företaget, då befintliga kunders behov ökar och förfrågningar från nya kunder hela tiden strömmar in.

-Det är ett tryck på marknaden just nu och därför känns det som ett naturligt steg att utöka personalstyrkan. Vi satsar helt enkelt för att säkerställa att vi förser vår kunder med det de behöver. Det är fantastiskt kul att det går så bra för våra kunder, säger Bengt Hörstrand, affärsområdesansvarig på Mekom.

Mekom levererar fästelement, maskinskydd och belysning till svensk tillverknings- och bearbetningsindustri. Företaget har kontor och lager i Huskvarna och är en del av Mekankomponenter AB, som är ett familjeägt bolag.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094