23948sdkhjf

Ocab väljer IFS

Skadeserviceföretaget Ocab kommer att använda IFS Applications 9 för att standardisera sina processer och ge servicetekniker tillgång till avancerade mobila tjänster i ERP-systemet.

Ocab, som har verksamhet i hela Sverige, erbjuder tjänster inom sanering, avfuktning, underhåll och utredning av fastigheter för kommersiella och privata kunder.

Ocab kan nu hantera kritisk information i affärssystemet via både fasta och mobila enheter, med förbättrad kundservice och ökad effektivitet i verksamheten som resultat.

Ocab kommer att använda en fullt integrerad ERP-lösning för att stödja och optimera uppdragskritiska affärsprocesser som ekonomi, service, HR, supply chain, mobilitet och affärsanalys. 

Fler än 400 användare får tillgång till en heltäckande ERP-lösning, från enstaka arbetsordrar till omfattande uppdrag för service och underhåll, samt stora projekt som omfattar flera affärsenheter och dotterbolag.

Serviceteknikerna på fältet förses med avancerade verktyg för att hantera uppdrag och arbetsordrar genom sina mobiler. Den flexibla och skalbara arkitekturen möjliggör konfigurering direkt i systemet, ingen lokal kundanpassning behövs.

Lösningen förser Ocab med tillförlitlig data och kontroll tillsammans med en hög grad av automatisering genom hela organisationen. IFS Applications ersätter de flesta befintliga system med en enda ERP-lösning. Eftersom det är byggt med standardiserade, väldokumenterade moduler uppges det nya systemet vara enkelt att underhålla och uppgradera när nya uppgraderingar släpps.

– Ocab har vuxit snabbt de senaste åren. Med IFS Applications förbättrar vi kontrollen och kan genom en enda lösning hantera serviceordrar och processer inom alla affärsområden och samtidigt skapa en effektivare mobil serviceorganisation, säger Marie Freding, finansdirektör, Oleter Group.

Foto: IFS

Läs mer om: IFS
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.116