Lanserar förbättrad app för snabb support
mySchneider-appen är avsedd för användare av Schneider Electrics produkter som vill ha smidig tillgång till kundanpassade tjänster, självbetjäning dygnet runt och teknisk support. Appen ger möjlighet att som kund öppna ett supportärende och ger direkt tillgång till produktinformation genom att produktens QR-kod skannas.
Registrerade användare får också tillgång till andra funktioner, såsom aktuella uppdateringar, orderspårning samt produktpriser och tillgänglighet.
- Vi har utvecklat appen eftersom vi vill att vår support ska finnas där våra användare är. I dag förväntar sig folk att kunna nå information när de vill och var de vill. Vi vet också att de allra flesta frågor kan lösas genom att användaren tar del av information som redan finns i våra databaser. Det första appen gör är att hjälpa användaren att hitta rätt dokument, vilket går att göra sekundsnabbt och dygnet runt. Men ibland behöver man prata med en tekniker och då kan appen även användas för att komma i kontakt med vår support, säger Gunilla Hasselblad Kvalitets- och kundnöjdhetchef, i ett pressmeddelande.
Appen finns för iOS och Android och finns på svenska och runt 20 andra språk.