23948sdkhjf

IFS köper Mxi Technologies Ltd

IFS har tecknat avtal med ägarna av Mxi Technologies Ltd (”Mxi”) avseende förvärv av bolaget.

Mxi är en ledande leverantör av integrerade och intelligenta underhållslösningar inom den globala flygindustrin. Mxi levererar mjukvara, support och tjänster till kommersiella flygbolag, försvarsorganisationer, underhållsentreprenörer samt originaldelstillverkare. Mxi är ett globalt företag baserat i Ottawa, Kanada och har fler än 265 anställda.


Mxi:s programsvit Maintenix är utvecklad för att hjälpa företag i flygindustrin dra maximal nytta av sina tillgångar genom standard-, optimerat samt prediktivt underhåll. Mxi:s globala kundbas inkluderar allt från mindre och mellanstora företag till stora, globala koncerner med flera tusen användare. Bland företagets mest välkända kunder kan nämnas Air France, KLM, China Airlines, LATAM, Boeing, BAE Systems och Saab.


- I och med förvärvet av Mxi blir IFS världens ledande leverantör av underhållslösningar till flyg- och försvarsorganisationer, entreprenörer och originaldelstillverkare. Vi kommer att fortsätta utveckla och marknadsföra både Maintenix och IFS Applications för kunder som vill ha specialiserade lösningar, men vi tror samtidigt att en integrerad helhetslösning kommer att tilltala många kunder inom denna sektor, säger Alastair Sorbie, vd IFS, i ett pressmeddelande.


Sorbie fortsätter:


- Genom att dra nytta av Mxi:s djupa branschkunskap kan IFS stödja nya och befintliga kunder att effektivisera sina verksamheter. Förvärvet är i linje med IFS tillväxtstrategi och mål att bli världens ledande leverantör av affärslösningar till globala kunder inom anläggnings-, service- och produktfokuserade branscher.


– Förvärvet är ett logiskt steg ur affärssynpunkt då de båda företagen har kompletterande lösningar riktade mot kommersiella företag och försvarsorganisationer inom flygindustrin. IFS globala verksamhet, innovativa kultur samt omfattande affärs- och produktutvecklingsresurser ger Mxi möjlighet att växa och genomföra storskaliga implementeringar utan att kompromissa inom kundservice eller utveckling.


Förvärvet förväntas vara slutfört under första kvartalet 2017.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063