Snickers omsätter ca 450 MSEK och produkterna säljs huvudsakligen i Europa via fem egna bolag och åtta franchisetagare. Utanför Europa marknadsförs kläderna under namnet Skillers Workwear med representation i USA, Kanada, Australien och Nya Zeeland.Snickers grundare, Matti Viio drar sig tillbaka och överlåter sitt mer än 30-åriga livsverk till Hultafors. - I och med dagens affär har jag uppnått ett av de senaste årens mål, att överlåta mitt livsverk till ett företag som kan föra varumärket vidare inom den nisch där Snickers Workwear har sitt starkaste fäste, hos professionella yrkeshantverkare, säger han. Snickers har utvecklats mycket positivt de senaste åren och lönsamhet är god därför känns tiden mogen för ett ägarskifte. Genom köpet av Snickers kan Hultafors fortsätta sin satsning att erbjuda professionella hantverkare ett produktsortiment där funktion och kvalitet är ledstjärnorna. Hultafors är kanske mest känd för sin världsberömda tumstock. Under 2005 förvärvade Latour/Hultafors företaget Wibe Stegar och genom förvärvet av Snickers Workwear fördubblar Hultafors-gruppen nu sin försäljning till drygt en miljard SEK.