Denna lagerenhet har levererats till prototypen för loket till ett spanskt höghastighetståg, tillverkat av Talgo. Detta är det första loket för höghastighetståg som är utrustat med systemet för variabel spårbredd. Traditionella järnvägsfordon är utrustade med axlar som stödjer hjulen och har lagerenheter vid varje axelända. Det variabla systemet kräver hjul som kan justeras i olika positioner längs axlarna och måste därför stödjas individuellt av lagerenheterna. Varje hjul kräver två lagerenheter. Den spanska spårbredden är bredare än de flesta järnvägsnät i Europa. De kurvlutande Talgo-tågen används för närvarande i tretton olika länder med olika spårbredder och drivsystem. Det nya loket kan uppnå en maxhastighet av 260 km/h. SKF har fått en order på kompakta koniska rullagerenheter för 44 lok med en option på ytterligare 36. Lagerenheterna kommer att tillverkas i Italien. SKF är en ledande leverantör av rullningslager till världens järnvägsindustri och tillhandahåller ett komplett sortiment av produkter och tjänster för alla slags järnvägsfordon, som höghastighetståg, lokomotiv, motorvagnståg, personvagnar, kollektivtrafik och godsvagnar.