23948sdkhjf

John Deere outsourcar utbildning till Lernia

Lernia och Svenska John Deere har tecknat avtal om att Lernia tar över grundutbildningen av alla servicetekniker hos John Deeres återförsäljare i Sverige. Redan första året handlar det om 50 till 100 personer. Avtalet innebär att serviceteknikerna hos John Deeres återförsäljare ska gå grund- och påbyggnadsutbildning hos Lernia när det gäller handhavande och service av John Deeres produkter.
John Deere har huvudkontor i Moline, USA och är representerat i hela världen. I Sverige finns 27 verkstäder som erbjuder service på företagets produkter.
? Marknaden för våra återförsäljare växer och de behöver anställa ytterligare nya servicetekniker. De är duktiga tekniker som behöver grundutbildning på våra produkter. Tidigare höll vi i utbildningarna själva men har nu beslutat att effektivisera, därav avtalet med Lernia, säger Anders Ericsson, vd på Svenska John Deere.
Avtalet omfattar även viss spetsutbildning, främst inom elektronik. Utbildningarna kommer främst att ske på Lernia i Örebro och i Malmö, orter som passar John Deere bra då merparten av deras återförsäljare är placerade i Mälardalsregionen och söderut.
? Just nu har Lernia två personer på plats i England för att själva utbilda sig på John Deeres produkter. Vi räknar med att utbildningarna kan komma igång ganska snart efter det att de kommer hem, säger Tony Ivarsson, platschef på Lernia i Örebro.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063